Σε λειτουργία τέθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα (publicenergysavings.gov.gr), η οποία είναι απαραίτητη για την εφαρμογή των μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας στο Δημόσιο.
Μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα θα παρακολουθείται η υλοποίηση των δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας στο Δημόσιο. Δράσεις που ανακοινώθηκαν στις 9 Ιουνίου και στη συνέχεια εξειδικεύτηκαν από τους συναρμόδιους υπουργούς. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει και την πορεία των καταναλώσεων ηλεκτρικής ενέργειας για την επίτευξη του στόχου μείωσης, τουλάχιστον κατά 10%, της ηλεκτρικής ενέργειας, μέσα στο 2022, σε σχέση με τις καταναλώσεις του 2019. Η σύγκριση γίνεται με την ίδια χρονική περίοδο).
Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που συμβάλλει στην πρόκληση της ενεργειακής κρίσης. Αφορά όλο το φάσμα του Δημοσίου (σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, υπουργεία, δημόσιες υπηρεσίες κ.λπ.) και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Με την αξιοποίηση σύγχρονων, ψηφιακών εργαλείων από το Δημόσιο, που πρωτοστατεί σε αυτό το εγχείρημα, ο στόχος για εξοικονόμηση ενέργειας θα μπορέσει να καταστεί πράξη.
Για την εφαρμογή των μέτρων στα κτίρια, τις εγκαταστάσεις και τις υποδομές του Δημοσίου Τομέα ακολουθείται η εξής διαδικασία:
- Η σύνδεση, κατά την αρχική πιστοποίηση εισόδου στην εφαρμογή, γίνεται από τον υπεύθυνο ενεργειακών υποδομών/εγκαταστάσεων του φορέα.
- Για τον σκοπό αυτόν, αξιοποιεί τους μοναδικούς κωδικούς – διαπιστευτήρια (taxisnet) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αφορούν στον Α.Φ.Μ. κάθε φορέα.
- Μετά την αρχική πιστοποίηση, η είσοδος κάθε φορέα στην εφαρμογή πραγματοποιείται από τους διοικητικούς υπευθύνους (για το σύνολο των εγκαταστάσεων κάθε φορέα ορίζονται ένας ή περισσότεροι).
- Σε αυτή την περίπτωση, η σύνδεση γίνεται με τη χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σημειώνεται πως η ηλεκτρονική διασταύρωση των απαραίτητων στοιχείων για την παρακολούθηση της υλοποίησης των δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας στο Δημόσιο και της πορείας των καταναλώσεων ηλεκτρικής ενέργειας, πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Πηγή: b2green.gr