Στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή το «e-ticket» των επεκτάσεων Μετρό – ΤΡΑΜ προς Πειραιά

Στην Τέρνα Ενεργειακή, του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατακυρώθηκε η σύμβαση ύψους 6,574 εκατ. ευρώ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις επεκτάσεις του Μετρό και του Τραμ προς Πειραιά.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ μόλις προ ημερών «άναψε πράσινο» για να καταλήξει στην εισηγμένη, η οποία είχε οριστεί τον Σεπτέμβριο ως προσωρινός ανάδοχος, η σύμβαση με τίτλο «Προμήθεια, Εγκατάσταση, Δοκιμή, Θέση σε Λειτουργία, Συντήρηση και Υποστήριξη Εξοπλισμού για το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά και της επέκτασης Τραμ προς Πειραιά». Πλέον, αν δεν προκύψει κάποια προσφυγή, ο ΟΑΣΑ θα καλέσει την Τέρνα Ενεργειακή για να «πέσουν» υπογραφές.

Η σημασία του έργου

Πρόκειται για έργο που δημοπρατήθηκε από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) την περασμένη Άνοιξη, όπως τότε είχε αποκαλύψει το insider.gr.

Σημειώνεται ότι το έργο έχει σημασία λόγω της λειτουργίας γραμμής επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά με την παράδοση εδώ και λίγες ημέρες και των υπόλοιπων 3 σταθμών (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), κι ενώ είναι ήδη σε λειτουργία οι σταθμοί σε Αγία ΒαρβάραΚορυδαλλός και Νίκαια. Παράλληλα, ο διαγωνισμός συνδέεται και την επέκταση του Τραμ (με 5,5 χλμ. μονής κυκλικής γραμμής με 12 σταθμούς).

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι τον Μάιο ο ΟΑΣΑ προκήρυξε τον εν λόγω διαγωνισμό με ημερομηνία υποβολής προσφορών – τότε – τα τέλη Ιουνίου. Στη συνέχεια δόθηκε παράταση στις διαδικασίες για τον Ιούλιο, στην πορεία όμως ο διαγωνισμός «εκτροχιάστηκε» και κηρύχθηκε άγονος (και επελέγη η λύση της εγκατάστασης προσωρινού εξοπλισμού, χωρίς πύλες εισόδου/εξόδου). Στην πορεία, ο ΟΑΣΑ επανάφερε τη διαγωνιστική διαδικασία για να καταλήξουμε στην επικράτηση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής.

Η διάρκεια της σύμβασης

Η διάρκεια της σύμβασης είναι 64 μήνες (8 μήνες υλοποίηση, 56 μήνες λειτουργία & συντήρηση για την α΄ τμηματική παραλαβή και 14 μήνες υλοποίηση & 50 μήνες λειτουργία και συντήρηση για τη β΄ τμηματική παραλαβή). Η χρηματοδότηση προέρχεται από το πρόγραμμα «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ», ΕΣΠΑ 2014 2020, Ταμείο Συνοχής και το εθνικό ΠΔΕ.

Ειδικότερα, ο διαγωνισμός προέβλεπε την προμήθεια και εγκατάσταση: 46 Αυτόματων Μηχανημάτων Έκδοσης Καρτών (ΑΜΕΚ), 6 Κέντρων Διαχείρισης Σταθμού (ΚΔΣ), ενός Κέντρου Διαχείρισης (ΚΔ) και 70 πυλών (συν 3 εφεδρικών) ενώ για τις νέες στάσεις του Τραμ, 20 Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών.

Η παρουσία του ομίλου στον ψηφιακό μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών Αττικής

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των αστικών συγκοινωνιών Αττικής (αλλά και Θεσσαλονίκης) είναι αποτέλεσμα έργων στον τομέα του ICT (Information and Communication Technology), από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Στην Αττική, το γνωστό σε όλους μας ηλεκτρονικό εισιτήριο υλοποιήθηκε με ιδιωτικό φορέα σύμπραξης την HELLAS SMARTICKET A.E. (HST A.E.) με μετόχους τις ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (35%), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (35%) και LG CNS (30%).

Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης σχεδίασε, εγκατέστησε και υλοποίησε το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής με κατασκευαστικό κόστος €58,8 εκατ. Σήμερα, συνεχίζει την τεχνική διαχείριση, τη συντήρηση και τη λειτουργική υποστήριξή του μέχρι τη λήξη της σχετικής σύμβασης τον Μάιο του 2027, οπότε και το σύστημα περιέρχεται στην κυριότητα του ΟΑΣΑ, η χρηματοδοτική συμβολή του οποίου μέσω ΕΣΠΑ ήταν το 49% του κόστους κατασκευής, δηλαδή €28,8 εκατ.

Το σύστημα υποστηρίζει τεχνικά το κέντρο τηλεφωνικής εξυπηρέτησης και παρακολούθησης του εξοπλισμού (Call Center/Monitoring) σε βάρδιες 24/7, ενώ υποστήριξη πεδίου κάνουν, επίσης σε βάρδιες 24/7, 40 τεχνικοί πεδίου με 9 εταιρικά οχήματα. Συνολικά, από πλευράς Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης, απασχολούνται σε μόνιμες θέσεις εργασίας πάνω από 100 άτομα.

Ο ανάδοχος του έργου προσφέρει επίσης συνεχή υποστήριξη στις νέες επεκτάσεις ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ (σταθμοί και στάσεις επέκτασης προς Πειραιά).

Πηγή: insider.gr